* úroveň náročnosti   1 – začátečník,   2 – pokročilý,   3 – zkušený jogín

ASHTANGA YOGA 1. SÉRIE (Tereza) 1,2,3

Tradiční a ucelená Ashtanga jóga patří mezi dynamičtější druhy jógy a je založena na přesně daném sledu pozic (ásan), které na sebe plynule navazují. Ashtanga pracuje s celým tělem a v logické návaznosti a protahuje tak komplexně celé tělo od krku až po konečky prstů u nohou. Fyzická zdatnost ani předchozí zkušenosti s jógou nejsou podmínkou. Lekce budou vedeny  postupně krok za krokem s asistencí a hlavně bez bolesti s ohledem na fyzické dispozice každého klienta. Na závěr každé lekce zařazuji řízenou relaxaci pro uvolnění.

YIN YOGA (Renata) 1

Yin jóga oslovuje především jinové části těla - kosti, klouby, pojivovou tkáň a především fascie, tj. veškerý ochranný obal. Na rozdíl od svalů, které jsou jangové a mají rády pohyb, oslovíme pojivovou tkáň tichým, klidným přijetím. Jakmile zaujmeme bezpečnou a vyváženou pozici, můžeme uvolnit svaly v oblasti, s níž daná pozice pracuje, a jemně a nenásilně tak podpořit přítok výživy do pojivové tkáně. V Yin józe prozkoumáváme své hranice, jsme v tu chvíli jen sami se sebou, jen my a naše myšlenky. Učíme se je pozorovat stejně tak jako naše tělo i dech a přijmout bez hodnocení. Yin jóga nás učí přijímat a nechat plynout.

STRONG & FLEXIBLE YOGA (Magdaléna) 2-3

Stejně tak, jako nám pravidelná jógová praxe dodává kýžený pocit vnitřního klidu, tak by nás měla i posílit. Posílit naše svaly, tak abychom se mohli bezpečně udržet v pozicích. Posílit naši mysl, tak abychom se mohli plně soustředit na prováděnou ásanu. V neposlední řadě by nám měla dodat potřebnou dávku flexibility, abychom v pozicích netrpěli, ale naopak si mohli užívat volnost pohybu díky pozvolně získanému rozsahu. Na lekcích Strong & Flexible jógy se zaměříme přesně na všechny tyto tři oblasti a naší hlavní pomůckou, která nám k tomu všemu dopomůže, krom našeho vlastního těla, budou činky. Přesně tak, slyšíte správně! 

RANNÍ VINYASA YOGA (Anička) 1-2

Šedesátiminutová ranní lekce na které se rozdýcháme, pozdravíme slunce a probudíme své tělo i mysl. Za pomoci plynule na sebe navazujících ásan se rozehřejeme a budeme zkoumat možnosti daného dne. Od jemných pozic se dostaneme k náročnějším a balančním, někdy třeba i na rukou. Pokusíme se najít klid a vnitřní sílu a přenést naši jógovou praxi do běžného života. 

YOGA FLOW THERAPY (Kateřina) 1-2

Yoga Flow Therapy je jógová lekce, která vychází z dynamické Vinyasa jógy a je obohacená o prvky terapie. Udržuje si vinyasovou plynulost a důraz na dech, ale je o něco jemnější a pomalejší. Velkou pozornost věnujeme optimálnímu nastavení těla v jednotlivých pozicích z pohledu funkčnosti a anatomie těla. V tom je lekce ‘terapeutická’, protože se budeme snažit tělo nastavit do takové pozice, která pro něj bude terapií (léčbou). Dech bude dobře proudit, tělo se bude protahovat a posilovat zároveň a mysl se zklidní. Na lekci je dostatek času pozici nastavit a prozkoumat, ale díky plynulosti dechu lekce neztratí své flow. 

WHEEL YOGA (Magdaléna) 1,2,3

Yoga wheel je unikátní sportovní pomůcka, která pomáhá proti bolestem zad způsobených sedavým zaměstnáním, přetížením svalů zad, i páteřními disbalancemi. Na lekcích ho používáme zejména kvůli protažení, uvolnění napjatého svatlstva, ale také k posílení. Díky yoga wheelu se mnohdy snadněji dostaneme do náročnějších pozic a posouváme se tak v naší praxi dále a mnohem rychleji. Přijďte si kolečko sami vyzkoušet.

PLYNULÁ RANNÍ VINYASA YOGA (Naďa) 1,2,3

V plynulé ranní vinyasa józe budeme jak plynule přecházet mezi jednotlivými pozicemi, tak občasně zastavovat a prodýchávat. Na svých lekcích se snažím o individuální přístup a usiluji o to, aby jogíni pochopili správné držení těla, aby jim provádění jógových ásán bylo přínosem a né naopak.

HATHA YOGA (Renata) 1-2

Hatha jóga je základem všech moderních forem jógy. V překladu ze sanskrtu Ha znamená Slunce a Tha znamená Měsíc. Naším cílem je vyvážit pravé a levé Nadis (energetické kanály) známé jako Ida a Pingala. Na naší společné lekci se s pomocí tradičních ásan, pránájámy, meditace a manter zaměříme na rovnováhu a uklidnění těla, mysli a duše. Prozkoumáme hloubky různých pozic při současném mísení dechu a pohybu. Nedílnou součástí lekce bude oblíbená relaxace, kterou si okořeníme vizualizacemi, mantrami či muzikou. Lekce jsou vhodné jak pro začátečníky tak pro pokročilejší praktikanty. Uvítám i úplné jógové nováčky.

YIN YANG YOGA (Magdaléna) 1,2,3

Yin a yang jsou duality, které k sobě neoddělitelně patří a vzájemně se doplňují. Yin je stabilní složka, za to yang je ta dynamická. Yangová yoga osloví naše svaly a pomáhá nám dosáhnout větší flexibility. Ale i svaly potřebují prostor. Yinová yoga nám přináší dovednost vytvořit si prostor nejen v našem těle, ale především v naší mysli a životě. Yinová yoga nás učí nechat věci více plynout a méně kontrolovat, ztišit se a být bdělým k sobě i k ostatním. Na mých lekcích se společně budeme učit, jak z dynamiky přejít ke ztišení, zastavení, stabilitě a jak vyrovnávat obě polohy.

YOGA PRO ZDRAVÁ ZÁDA (Marianna) 1-2

„Pružná páteř → zdravá páteř“ Jemná jóga se stabilizačními prvky. Cílem této lekce je zlepšit pružnost a ohebnost páteře, napravit držení těla a ulevit si od bolesti zad. Na lekci můžete očekávat hodně rolování, rotací, úklonů a jemných záklonů. Vedle zad se budeme věnovat i kyčelním kloubům, chodidlům, prstům a „cvičením“ proti syndromu karpálního tunelu.

Ranní Vinyasa Flow Yoga (Marianna) 1-2

Ranní lekce Vinyasa Flow bude vyplněna vítáním slunce, postupným protažením a sekvencí na posílení těla i ducha, abychom mohli plní energie vyrazit z podložky rovnou do nového dne. Společně se tak připravíme na další pracovní den, který je před námi.

JEMNÁ YOGA (Karolína) 1-2

Páteční lekce Jemné Yogy je vhodná pro všechny, kdo chtějí zpomalit a zklidnit tělo i mysl po náročném týdnu. Jemná Yoga se nese v pomalejším tempu, ve kterém je kladen důraz na procítění pozice v přítomném okamžiku. Součástí lekce jsou dechová cvičení a dostatečně dlouhá relaxace. Přijďte se naladit na sebe a na nadcházející víkend. Lekce je vhodná pro začátečníky.

SATURDAY MORNING YOGA (střídání lektorů) 1,2,3

Začněte čas odpočinku správně, a to s jógou. Ranní lekce jsou přínosem po celý zbytek dne. Pozitivně naladí, usměrní myšlenky a lépe nás připraví na dobu odpočinku, ve které bychom se měli snažit být co nejvíce přítomni. Jen tak si dokážeme život užít naplno. Jóga nás učí na chvíli se zastavit a pozorovat pouze svět kolem nás, bez předsudků a očekávání. Přijďte prožít sladkou volnost pohybu a dechu a spojit tak příjemné s užitečným. Ručíme vám, že vaše tělo a mysl budou chrochtat blahem. Protože ještě nikdo nikdy neřekl "Lituji, že jsem dnes šel na jógu".

YOGA PRO SENIORY (Magdaléna) 1

Ve spolupráci s neziskovou organizací 'Seniorem s radostí' jsme pro vás připravili lekce, které jsou určené pro ty, co se již nachází ve starobním či invalidním důchodu. Pohyb jako takový nás udržuje fyzicky i mentálně mladými, a čím starší jsme, tím více ho potřebujeme. Chtěla bych vás tímto pozvat na naše pravidelné společné lekce, které jsou za symbolickou cenu. Z důvodu omezené kapacity je třeba se na lekce předem hlásit, ať skrze náš rezervační systém, telefonicky, sms zprávou či e-mailem.

SUNDAY CHAKRA YOGA (Marianna) 1-2

Sunday Chakra Vinyasa jóga bude plná krátkého povídaní, svižné Vinyasy a ásan zaměřených na rozproudění jemnohmotné energie v jednotlivých čakrách. Budeme se různě zkroucet, uzlit, zaklánět, předklánět, balancovat. Každá lekce bude jiná a s trochou představivosti i barevná. Uvolňující šavásana a zpěv bídža manter budou sladká tečka na závěr.

FRIDAY VINYASA YOGA (Roman) 1-2

Na Friday Vinyase budeme v rytmu našeho dechu přecházet z pozice do pozice v jednotlivých sériích. Každý týden nás čeká jiná skupina ásán s rozlišným zaměřením. Střídavě se zaměříme na záklony, zkruty, předklony nebo pozice na otevírání kyčlí. Lekce není příliš fyzicky náročná a je tak vhodná jak pro začátečníky, tak i pokročilé. Na konci hodiny si vždy odpočineme v zasloužené šavásaně a společně tak příjemně zakončíme pracovní týden.

YOGA PRO MAMINKY S DĚTMI (Tereza) 1-2

Lekce jsou určené pro maminky s malými dětmi. Jsou ideální pro všechny mámy, které nemají možnost hlídání. Lekce se ponesou na vlně jemnější Vinyasy. Přijďte tentokrát pečovat o samu sebe. Potřebujeme to stejně, jako naše malé děti. Lekce jsou vhodné i pro maminky, které s jógou teprve začínají.