* úroveň náročnosti   1 – začátečník,   2 – pokročilý,   3 – zkušený jogín

ASHTANGA VINYASA YOGA (Tereza) 1,2,3

Ashtanga Vinyasa jóga je dynamický druh jógy, který čerpá nejen z tradiční ucelené sestavy ásan, ale zároveň se dotýká volného pohybu v propojení s vědomým dechem. Na lekci Ashtanga Vinyasy pracujeme s celým tělem komplexně. Protáhneme každou část našeho těla a najdeme jeho ztracenou sílu a pružnost. Prodloužené lekce probíhají 75 minut, takže zvládneme jak intenzivní ásanovou praxi tak následnou hlubokou relaxaci. Lekce jsou vedeny postupně krok za krokem s asistencí lektora a hlavně bez bolesti s ohledem na fyzické dispozice každého studenta. Lekce jsou vhodné pro všechny, co se chtějí ponořit hlouběji do své jógové praxe. Ashtanga Vinyasa jóga je mocným nástrojem pro tělo i mysl. Předem daná sestava nastolí rutinu ve Vaší ásanové praxi. Zejména v dobách neklidných ji oceníte nejvíce..

YIN YOGA (Renata) 1

Yin jóga oslovuje především jinové části těla - kosti, klouby, pojivovou tkáň a především fascie, tj. veškerý ochranný obal našeho těla. Na rozdíl od svalů, které jsou jangové a mají rády pohyb, oslovíme pojivovou tkáň tichým, klidným přijetím. Jakmile zaujmeme bezpečnou a vyváženou pozici, můžeme uvolnit svaly v oblasti, s níž daná pozice pracuje, a jemně a nenásilně tak podpořit přítok výživy do pojivové tkáně. V Yin józe prozkoumáváme své hranice, jsme v tu chvíli jen sami se sebou, jen my a naše myšlenky. Učíme se je pozorovat stejně tak jako naše tělo i dech a přijmout bez hodnocení. Yin jóga nás učí přijímat a nechat plynout. Získejte díky Yin józe větší a trvalejší rozsah pohybu, bez nutnosti podávat výkony.

VINYASA RESTORATIVE YOGA (Magdaléna) 1,2,3

Ať už hledáte v józe cokoliv, harmonické spojení dynamické Vinjásy a restorativních pozic utváří dokonalou symfonii pro naše tělo i mysl. Dynamická flow rozproudí naši vnitřní jangovou energii, akční systém (sympatikus) a dopomůže nám k prohřátí svalů a posílení nás samotných. Plynule na ni navážeme opačným principem, a to restorativní jógou, která nám pomáhá aktivovat parasympatický nervový systém (parasympatikus), který neovládáme vůlí a který udržuje automatické funkce našich orgánů a cév - zpomaluje srdeční činnost, zvyšuje činnost zažívacího ústrojí a dokonce i ovlivňuje dýchací proces. Její provádění je pomalejší, v pozicích setrváme i několik minut..

RANNÍ VINYASA YOGA (Anna) 1-2

Šedesátiminutová ranní lekce na které se postupně rozdýcháme, pozdravíme slunce a probudíme své tělo i mysl. Za pomoci plynule na sebe navazujících ásan se rozehřejeme a budeme zkoumat možnosti daného dne. Od jemných pozic se dostaneme k náročnějším a balančním, někdy třeba i na rukou. Vnitřní klid a sílu si poneseme z jógové praxe rovnou do našeho běžného života mimo podložku. Po ranní lekci Vás zpátky přivítá vůně čerstvé kávy (bylinkový čaj).. protože v józe platí "No coffee, no prana."

YOGA FLOW THERAPY (Kateřina) 1-2

Yoga Flow Therapy je jógová lekce, která vychází z dynamické Vinyasa jógy a je obohacená o prvky terapie. Udržuje si vinjásovou plynulost a důraz na dech, ale je o něco jemnější a pomalejší. Velkou pozornost věnujeme optimálnímu nastavení těla v jednotlivých pozicích z pohledu funkčnosti a anatomie těla. V tom je lekce ‘terapeutická’, protože se budeme snažit tělo nastavit do takové pozice, která pro něj bude terapií (léčbou). Dech bude dobře proudit, tělo se bude protahovat a posilovat zároveň a mysl se zklidní. Na lekci je dostatek času pozici nastavit a prozkoumat, ale díky plynulosti dechu lekce neztratí své flow. Každý občas potřebujeme trochu té terapie v životě.. Yoga Flow Therapy je tady pro Vás.

RANNÍ ASHTANGA VINYASA YOGA (Tereza) 1,2,3

Ashtanga Vinyasa jóga je dynamický druh jógy, který čerpá nejen z tradiční ucelené sestavy ásan, ale zároveň se dotýká volného pohybu v propojení s vědomým dechem. Na lekci Ashtanga Vinyasy pracujeme s celým tělem komplexně. Protáhneme každou část našeho těla a najdeme jeho ztracenou sílu a pružnost. Stejně jako na večerních lekcích, i na těch ranních budeme zkoumat naše tělo pomocí intenzivní ásanové praxe a nezapomeneme ani na následnou zaslouženou relaxaci. Lekce jsou vedeny postupně krok za krokem s asistencí lektora a hlavně bez bolesti s ohledem na fyzické dispozice každého studenta. Lekce jsou vhodné pro všechny, co se chtějí ponořit hlouběji do své jógové praxe..

VINYASA YOGA (Karel) 1-2

Lekce vychází z principu společného plynutí pohybu a dechu. Spíše než výkonnostní element jsou při ní zdůrazňovány možnosti vlastního těla a správnost provedení pozic z hlediska principů zdravého pohybu. Relativně krátké výdrže v pozicích umožňují zařadit do lekce více ásan a rozhýbat a procvičit tělo ze všech úhlů. Na lekci se zaměříme na postupné budování flexibility jako kompenzaci k sedavému stylu života. Pozornost směřovaná k našemu tělu a dechu omezuje negativní vliv stresu na nás a z lekce tak dělá účinný prostředek pro zlepšování schopnosti propriocepce. Vinyasa Yoga je tady pro Vás uprostřed pracovního týdne, aby Vám pomohla na chvíli přibrzdit a nabrat nový dech.

YOGA PRO ZDRAVÁ ZÁDA (Marianna) 1-2

'Pružná páteř = zdravá páteř' Páteř tvoří asi třetinu výšky našeho těla. Je jejím nosným pilířem. Zajišťuje pohyb trupu i končetin, proto musí být pohyblivá a zároveň i pevná. Páteř je spjatá s duševními stavy a náladami. Na józe pro zdravá záda se zaměříme zejména na stabilizační prvky. Cílem této lekce je zlepšit pružnost a ohebnost páteře, napravit držení těla a ulevit od bolesti zad. Na lekci můžete očekávat hodně rolování, rotací, úklonů a jemných záklonů. Vedle zad se budeme věnovat i kyčelním kloubům, chodidlům a nezapomeneme ani na prsty na rukou a na nohou. Lekce Yogy pro zdravá záda je tady pro Vás, aby Vás napřímila a nastolila rovnováhu ve Vašem těle.

Ranní Yoga (Marianna) 1-2

Na ranní józe Vás čeká jemný start do nového dne. Nejprve společně přivítáme slunce. Poté se postupně protáhneme a uvolníme pomocí jemné sekvence sestavené tak, abychom plní energie a elánu vyrazili z podložky rovnou do nového dne. Těšit se můžete na pozdravy slunci, dynamické, ale i statické a balanční ásany budující naši koncentraci, pozice na zapojení hlubokého stabilizačního systému a na závěrečnou relaxaci. Po ranní lekci Vás zpátky přivítá vůně čerstvé kávy (bylinkový čaj).. protože v józe platí "No coffee, no prana."

JEMNÁ VINYASA YOGA (Karolína) 1-2

Lekce Jemné Vinyasa jógy je vhodná pro všechny, kdo chtějí zpomalit a zklidnit tělo i mysl ať už během (středeční lekce) nebo po (páteční lekce) náročném týdnu. Lekce se nese v pomalejším tempu, při kterém je kladen důraz na procítění pozic v přítomném okamžiku. Součástí lekce jsou dechová cvičení a dostatečně dlouhá relaxace, která Vás příjemně naladí. Dopřejte si čas strávený o samotě na podložce a načerpejte energii na večer strávený s rodinou a přáteli.

SOBOTNÍ RANNÍ YOGA (střídání lektorů) 1,2,3

Začněte svůj volný čas správně, a to společně s jógou. Ranní lekce jsou přínosem po celý zbytek Vašeho dne. Pozitivně Vás naladí, usměrní myšlenky a lépe Vás připraví na dobu odpočinku, během které chceme být co nejvíce přítomni. Jen tak si dokážeme život užít opravdu naplno. Jóga nás učí se na chvíli zastavit a pouze pozorovat svět okolo nás, bez předsudků a přílišných očekávání. Na sobotních ranních lekcích si užijeme sladkou volnost pohybu v kombinaci s důrazem na pravidelný dech. Spojíme tak příjemné s užitečným. Vaše tělo a mysl budou chrochtat blahem.. protože ještě nikdo nikdy neřekl "Lituji, že jsem dnes šel na jógu“. Přijďte načerpat energii po pracovním týdnu a odneste si z lekce příjemný pocit klidu a pohody..

NEDĚLNÍ CHAKRA YOGA (Marianna) 1-2

Prodloužená nedělní lekce čakra jógy je plná krátkého povídaní a ásan zaměřených na rozproudění jemnohmotné energie v jednotlivých čakrách. Budeme se různě zkroucet, uzlit, zaklánět, předklánět, balancovat. Každá lekce bude jiná a s trochou představivosti i barevná. Uvolňující šavásana a zpěv bídža manter budou sladkou tečkou na závěr. Zakončete víkend návratem na podložku a pozvolna se tak připravte na svůj další úspěšný týden.

YOGA PRO SENIORY (Magdaléna) 1

Pohyb jako takový nás udržuje fyzicky i mentálně mladými, a čím starší jsme, tím více ho potřebujeme. Pravidelným pohybem můžeme snížit riziko zdravotních komplikací a již vzniklé choroby příznivě ovlivnit. Vhodně strukturovaná pohybová aktivita mezi kterou se bezpochyby jóga řadí, jednoznačně zpomaluje tempo stárnutí a zvyšuje kvalitu života. Tímto Vás zveme na naše pravidelné lekce jógy, které jsou určené všem, co se již nachází ve starobním či invalidním důchodu. Na lekcích se příjemně protáhneme, posílíme tělo i ducha a užijeme si radost z pohybu společně. Doporučujeme se hlásit předem, ať už skrze náš rezervační systém, telefonicky nebo emailem.

YINJÁSA (Magdaléna) 1,2,3

Yinjása pojí dohromady dva odlišné styly učení - Jin jógu a Vinjása Flow. Začneme v poklidných jinových pozicích a postupně budeme přecházet k těm dynamičtějším, yangovým, tedy k Vinjáse. Tento styl jógy se může na první pohled zdát jako nesmyslný, protože se logicky chceme z dynamiky přesunout ke klidnějším pozicím.. Opak je ale pravdou. Z anatomického hlediska se fascie, pojivová tkáň a celkově veškeré obaly okolo našich svalů i kostí uvolní bezpečněji a hlouběji nejsou-li předem zahřáté. Zároveň platí, že během praktikování Jin jógy bychom měli pít více čisté vody, abychom pomohli fasciím k jejich snazšímu uvolnění. Naopak v dynamické Vinjáse pít nechceme, to abychom neuhasili náš vnitřní oheň ágní, na kterém během jejího praktikování usilovně pracujeme.