* úroveň náročnosti   1 – začátečník,   2 – pokročilý,   3 – zkušený jogín

ASHTANGA VINYASA YOGA (Tereza) 1,2,3

Ashtanga Vinyasa jóga je dynamický druh jógy, který čerpá nejen z tradiční ucelené sestavy ásán, ale zároveň se dotýká volného pohybu v propojení s vědomým dechem. Na lekci Ashtanga Vinyasy pracujeme s celým tělem komplexně. Protáhneme každou část našeho těla a najdeme jeho ztracenou sílu a pružnost. Prodloužené lekce probíhají 75’, takže zvládneme intenzivní ásanovou praxi i následnou hlubokou relaxaci s prvky relaxace. Lekce jsou vedeny postupně krok za krokem s asistencí a hlavně bez bolesti s ohledem na fyzické dispozice každého studenta, jsou tak vhodné pro všechny, co se chtějí ponořit hlouběji do své jógové praxe.

YIN YOGA (Renata) 1

Yin jóga oslovuje především jinové části těla - kosti, klouby, pojivovou tkáň a především fascie, tj. veškerý ochranný obal. Na rozdíl od svalů, které jsou jangové a mají rády pohyb, oslovíme pojivovou tkáň tichým, klidným přijetím. Jakmile zaujmeme bezpečnou a vyváženou pozici, můžeme uvolnit svaly v oblasti, s níž daná pozice pracuje, a jemně a nenásilně tak podpořit přítok výživy do pojivové tkáně. V Yin józe prozkoumáváme své hranice, jsme v tu chvíli jen sami se sebou, jen my a naše myšlenky. Učíme se je pozorovat stejně tak jako naše tělo i dech a přijmout bez hodnocení. Yin jóga nás učí přijímat a nechat plynout.

VIN YIN YOGA (Magdaléna) 1,2,3

Všichni si v sobě nosíme jangovou a jinovou energii. Dualitní energie je i všude kolem nás a její poměr je různý. V rámci lekce společně nalezneme harmonii mezi dynamickými a jemnějšími aspekty života. Lekce je kombinací dynamické Vinyasa jógy, která se line ve spojení pohybu a dechu. Dynamická flow rozproudí naši vnitřní jangovou energii a pomůže nám k prohřátí svalů a posílení nás samotných. Plynule na ni navážeme opačným principem, a to jin jógou, která cílí na naše klouby, kosti, vnitřní orgány a fascie (obaly našich svalů). Nedílnou součástí Jin jógy jsou pomůcky, které nám pomohou setrvat v pozicích potřebnou dobu, obvykle 3-5 minut. K lekci nepotřebujete předešlé zkušenosti. Všichni bez rozdílů, i začátečníci jsou vřele vítáni.

RANNÍ VINYASA YOGA (Anička) 1-2

Šedesátiminutová ranní lekce na které se rozdýcháme, pozdravíme slunce a probudíme své tělo i mysl. Za pomoci plynule na sebe navazujících ásan se rozehřejeme a budeme zkoumat možnosti daného dne. Od jemných pozic se dostaneme k náročnějším a balančním, někdy třeba i na rukou. Pokusíme se najít klid a vnitřní sílu a přenést naši jógovou praxi do běžného života. 

YOGA FLOW THERAPY (Kateřina) 1-2

Yoga Flow Therapy je jógová lekce, která vychází z dynamické Vinyasa jógy a je obohacená o prvky terapie. Udržuje si vinyasovou plynulost a důraz na dech, ale je o něco jemnější a pomalejší. Velkou pozornost věnujeme optimálnímu nastavení těla v jednotlivých pozicích z pohledu funkčnosti a anatomie těla. V tom je lekce ‘terapeutická’, protože se budeme snažit tělo nastavit do takové pozice, která pro něj bude terapií (léčbou). Dech bude dobře proudit, tělo se bude protahovat a posilovat zároveň a mysl se zklidní. Na lekci je dostatek času pozici nastavit a prozkoumat, ale díky plynulosti dechu lekce neztratí své flow. 

WHEEL YOGA (Magdaléna) 1,2,3

Wheel jóga je zábavná forma ásanové praxe na podložce. Yoga wheel - jógové kolečko, je unikátní sportovní a terapeutická pomůcka, která nám pomáhá především odbourávat bolesti zad způsobené sedavým zaměstnáním, přetížením okolních svalů, ale i páteřními disbalancemi. Na lekcích Wheel jógy kolečko používáme zejména k důkladnému protažení a uvolnění napjatého svalstva celého těla, ale také k jejich posílení. Díky opoře jógového kolečka se mnohem rychleji a snadněji dostáváme do náročnějších pozic a posouváme se tak v naší ásanové praxi na podložce dále. Přijďte si kolečko vyzkoušet a poznejte jeho blahodárné účinky sami na sobě.

MYSORE (ASHTANGA VINYASA YOGA) (Tereza) 2-3

Na Mysore lekcích lektor nepředcvičuje. Studenti praktikují sami podle svého dechu a aktuálního rozpoložení. Lektor má tak prostor k individuálnějšímu přístupu. Věnuje se v průběhu celé lekce studentům dle jejich potřeby a pomáhá tak ukázat cestu do jednotlivých ásán a posouvat tak dál vlastní jógovou praxi. Jógovnou se line jen zvuk dechu a jemných manter, jinak je úplné ticho. Praxe formou Mysore se stává meditativnější, intenzivnější a nese tak sebou jisté kouzlo a vytváří prostor pro hlubší rozhovor s vlastním tělem. Mysore lekce je vhodné kombinovat s vedenými lekcemi Ashtanga Yogy pro osvojení si jednotlivých ásan a jejich návaznosti v rámci první série Ashtangy.

HATHA YOGA (Renata) 1-2

Hatha jóga je základem všech moderních forem jógy. V překladu ze sanskrtu Ha znamená Slunce a Tha znamená Měsíc. Naším cílem je vyvážit pravé a levé Nadis (energetické kanály) známé jako Ida a Pingala. Na naší společné lekci se s pomocí tradičních ásan, pránájámy, meditace a manter zaměříme na rovnováhu a uklidnění těla, mysli a duše. Prozkoumáme hloubky různých pozic při současném mísení dechu a pohybu. Nedílnou součástí lekce bude oblíbená relaxace, kterou si okořeníme vizualizacemi, mantrami či muzikou. Lekce jsou vhodné jak pro začátečníky tak pro pokročilejší praktikanty. Uvítám i úplné jógové nováčky.

YOGA PRO ZDRAVÁ ZÁDA (Marianna) 1-2

„Pružná páteř → zdravá páteř“ Jemná jóga se stabilizačními prvky. Cílem této lekce je zlepšit pružnost a ohebnost páteře, napravit držení těla a ulevit si od bolesti zad. Na lekci můžete očekávat hodně rolování, rotací, úklonů a jemných záklonů. Vedle zad se budeme věnovat i kyčelním kloubům, chodidlům, prstům a „cvičením“ proti syndromu karpálního tunelu.

Ranní Vinyasa Flow Yoga (Marianna) 1-2

Ranní lekce Vinyasa Flow bude vyplněna vítáním slunce, postupným protažením a sekvencí na posílení těla i ducha, abychom mohli plní energie vyrazit z podložky rovnou do nového dne. Společně se tak připravíme na další pracovní den, který je před námi.

JEMNÁ YOGA (Karolína) 1-2

Páteční lekce Jemné Yogy je vhodná pro všechny, kdo chtějí zpomalit a zklidnit tělo i mysl po náročném týdnu. Jemná Yoga se nese v pomalejším tempu, ve kterém je kladen důraz na procítění pozice v přítomném okamžiku. Součástí lekce jsou dechová cvičení a dostatečně dlouhá relaxace. Přijďte se naladit na sebe a na nadcházející víkend. Lekce je vhodná pro začátečníky.

SOBOTNÍ RANNÍ YOGA (střídání lektorů) 1,2,3

Začněte svůj volný čas správně, a to spolu s jógou. Ranní lekce jsou přínosem po celý zbytek dne. Pozitivně naladí, usměrní myšlenky a lépe nás připraví na dobu odpočinku, během které bychom měli být co nejvíce přítomni. Jen tak si dokážeme život užít opravdu naplno. Jóga nás učí se na chvíli zastavit a pouze pozorovat svět okolo nás, bez předsudků a přílišných očekávání. Na sobotních ranních lekcích si užijeme sladkou volnost pohybu v kombinaci s důrazem na pravidelný dech. Spojíme tak příjemné s užitečným. Vaše tělo a mysl budou chrochtat blahem.. protože ještě nikdo nikdy neřekl "Lituji, že jsem dnes šel na jógu“.

NEDĚLNÍ CHAKRA YOGA (Marianna) 1-2

Prodloužená nedělní lekce je plná krátkého povídaní a ásan zaměřených na rozproudění jemnohmotné energie v jednotlivých čakrách. Budeme se různě zkroucet, uzlit, zaklánět, předklánět, balancovat. Každá lekce je jiná a s trochou představivosti i barevná. Uvolňující šavásana a zpěv bídža manter jsou sladkou tečkou na závěr.

YOGA PRO MAMINKY S DĚTMI (Tereza) 1-2

Lekce jsou určené pro maminky s malými dětmi. Jsou ideální pro všechny mámy, které nemají možnost hlídání. Lekce se ponesou na vlně jemnější Vinyasy. Přijďte tentokrát pečovat o samu sebe. Potřebujeme to stejně, jako naše malé děti. Lekce jsou vhodné i pro maminky, které s jógou teprve začínají.

YOGA PRO SENIORY (Magdaléna) 1

Pohyb jako takový nás udržuje fyzicky i mentálně mladými, a čím starší jsme, tím více ho potřebujeme. Lze konstatovat, že pohyb u starších lidí má mnohem větší význam než u mladých, protože pravidelnou činností lze zdravotním komplikacím předejít a již vzniklé choroby příznivě ovlivnit. Vhodně strukturovaná pohybová aktivita mezi kterou se řadí i jóga, jednoznačně zpomaluje tempo stárnutí a zvyšuje kvalitu života. Tímto bych Vás chtěla pozvat na naše pravidelné společné lekce jógy pro seniory. Lekce jsou určené pro všechny, co se již nachází ve starobním či invalidním důchodu.